vdpl

Komentarz do Raportu „Jestem Graczem”

Bart Sobczyk Komentarz

Osoby grające w gry wideo niejednokrotnie utożsamiane są ze stereotypowym wizerunkiem. Temat gier obecny jest w debacie publicznej najczęściej wtedy, gdy poruszane są tematy potencjalnych zagrożeń dla młodzieży – agresji, uzależnienia czy złych relacji społecznych. Dlatego, jako naukowcy badający zarówno graczy, jak i wpływ gier, z zainteresowaniem przyglądaliśmy się realizacji badania „Jestem Graczem”. Choć nie było to pierwsze badanie poruszające tę tematykę, to medialne zainteresowanie dawało nadzieję, że – wedle obietnic – w końcu poznamy „prawdziwy” obraz polskiego gracza.

Po zapoznaniu się z przedstawionym raportem odczuwamy jednak duże rozczarowanie i obawę, że media relacjonować będą przedstawione wyniki, jako rzetelne i obrazujące polskich graczy. Zarówno strona metodologiczna badania, jak i prezentowane wnioski, budzą nasze wątpliwości. Czytając komentarze ekspertów możemy odnieść wrażenie, że zebrane dane zostały poddane głębszej analizie niż wynika to z treści raportu, lub że wyciągane wnioski są bezpodstawne.

Read More

Nowe stanowiska badawcze

Bart Sobczyk Laboratorium

Od dzisiaj w laboratorium dostępnych jest 6 stanowisk badawczych. Każde stanowisko posiada wyciszające ścianki działowe oraz wygodne regulowane krzesło z podnóżkiem, co zapewni komfort i utrzymanie ergonomicznej i zdrowej postawy osobom badanym. Ponadto laboratorium wyposażone jest w trzy panele akustyczne ograniczające odbicia dźwięków i hałas w pomieszczeniu. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć powyżej.

Wkrótce stanowiska uzupełnione będą sześcioma wydajnymi komputerami specjalnie dostosowanymi do przeprowadzania procedur badawczych.
Read More

Przyznanie finansowania

Bart Sobczyk Projekt

Niezmiernie miło nam poinformować, że niniejszy projekt dr Anety Bezickiej otrzymał finansowanie Narodowego Centrum Nauki w konkursie Sonata Bis! Projekt otrzymał 897 205 zł dofinansowania na realizację zadań w ciągu najbliższych trzech lat, zajmując zarazem pierwsze miejsce na liście rankingowej NCN.

Tytuł projektu:
Trenować czy grać? Porównanie tradycyjnej formy treningu poznawczego do treningu z użyciem gry video: Rola psychofizjologicznych, poznawczych i motywacyjnych czynników w poprawie funkcji wykonawczych.

ncn-logo-en-30
Read More